Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

نداء الى استاذ حسين مراد

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• نداء الى استاذ حسين مراد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

استاذ حسين انا عاوز منك طلب بما انك دايس في الكراكتر عاوز اعرف ازاي اركب صوت في السوفت اميج واعمل من خلاله تعابير الوجة التقليدية وليست الفيس ريبوت

في حاجة تانية انا عاوز اعرف ازاي اقدر ادمج حركتين مع بعض يعني مثلا انا عملت شخصية بتجري مسافة كبيرة وبعدين الشخصية قفزت مرة واحدة وهكذا

اكتر حاجتين محيرني الحاجتين دول ومش عارف هما بيتعملوا ازاي في السوفت اميج
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
    وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

تم حل مشكلة وضع الصوت داخل برنامج السوفت اميج الحمد لله عاوزين بقى حل مشكلة عمل دمج للحركات

وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

باذن الله حسين مايقصر

وياليت محمد تشرح لنا الصوت كيف استوردته
      :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

السوفت فيه حل محترم وسريع عن كثير من البرامج وبرودكشن ريدي
        ال shape manger
        http://www.youtube.com/watch?v=3R1x3hoqjXY

حبيبي ابو مايا الصوت انا استوردته في الانيميشن ميكسر والحركات اللي انت بتعملها بتاعت الفيس بيتم تسجيلها في الانيميشن ميكسر يعني كدة الموضوع اتحل وانت مش عايز التايم لاين في حاجة لانه شغال معاك في الانيميشن ميكسر

ان شاء الله هابقى اعمل فيه درس بس اوز اضم اكتر من حاجة مع بعض علشان اعملهم مرة واحدة

وإن كانت مثل زبد البحر

مدونتي

دنجوان انت نسيت اني مبتدأ في السوفت اماج
            انا حاليا اتعامل مع البرانامج من جديد يعني بدأت مع اساسيات الانميشن
            والمودلنك الخ .. بس لم استطع اتمالك نفسي ان اقفز قليلا على سلم التعلم
            لذلك اشتغلت على الفيس روبوت و اللاب سنك
            بعد تعريف الفيس روبوت للوجه ممكن ان تضيف مكتبة الحروف وتبدأ بعمليه تنظيم
            الحروف حسب الكلمات المطلوبة ... بصراحة جربتها وهي اكثر احترافية من البلند شيب
            صورة للتوضيح

رائع ............. بس ممكن ابو مايا يقول هل من مزيد

اكيد مع السوفت اماج ... انت محترف ... والبرنامج يفهم ذلك

لذلك بامكانك اضافة ملف صوتي او نص كتابة ... والبرنامج يبدا بالقرائة

صورة للتوضيح

ممكن ايضا تعمل حركات جاهزة Pose
                ثم اللاب سنك ينقلك الى البلاند شيب على نفس القائمة
                وتربط على راحتك

بالمناسبة هذه الصور من شغلي الاخير
                  ومو طبعي اقفز في التعلم لكن شدني الفيس روبوت واللاب سنك
                  ومناسبة اخرى اتذكر اني شرحت في درس قديم لي كيفية الربط
                  بين حركات المكسر ... اجابة على سؤالك الثاني

للاسف انا في هذه الايام مشغول بتعلم محرك الالعاب Cryengine 3
                    طبعا بالاضافة الى السوفت اماج
                    لذلك تواجدي يقل بينكم .. ملتقانا في الورشة الكبيرة
                    بعد الانتهاء من تعلم السوفت اماج

^^

هو أقوى من الموشن بيلدر في البليند شيب ؟؟؟

ثانياً الشخصية التي ستدخل إلى الفيس روبوت يجب أن تكون ذات جوميتري معين صحيح " يعني قريب إلى شكل وجه الإنسا ن "

يعني أشكال غريبة شوي ووحوش ليس لها نفس الجوميتري بتاع الإنسان مش رح يكون التاثير قوي صح ؟؟

والله استاذ حسين انا ما عارف ايه مشاكل مع الفيس ريبوت ممكن تحط رأس شخحصية من عندك واطبق عليه الفيس ريبوت وبعدين تحط عليه صوت عربي وانشوف الدنيا هتبقى عاملة ازاي

بالنسبة ل Cryengine 3 فعلا محرك جامد جدا ومالوش حل ربنا يعينك انا حاليا بجهز نفسي للورشة الكبيرة هههههههه

استاذ حسين عاوزين ندخل التحدي بتاك السي جي توك ممكن بس اعرف الافكار اللي هما طالبنها ايه في التحدي علشان ابدأ التحدي موجود في الصفحة الرئيسية في المنابر

وإن كانت مثل زبد البحر

مدونتي

الشخصية حلوة جدا يا اخي حسين

والله استاذ حسين انا ما عارف ايه مشاكل مع الفيس ريبوت ممكن تحط رأس شخحصية من عندك واطبق عليه الفيس ريبوت وبعدين تحط عليه صوت عربي وانشوف الدنيا هتبقى عاملة ازاي
                          عادي شغال ..دي تجربه قديمة عملتها على العربي
                          http://www.youtube.com/watch?v=4xyzKZVAj9c

بس حتى الانجليش بيحتاج تعديل للكيهات ... اكتب الكلام العربي بالانجليش وبعدين ظبط الكيهات والتيمنج مبتخدش دقائق ويبأ عندك ليبسنك جاهز.
                          المشكلة في الورك فلو بعد الليبسينك تقريبا لازم تكيش

يعمل...
                          X