Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

روح اللعبة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• روح اللعبة

بسم الله الرحمن الرحيم

احب اقولكم فى بداية الموضوع كل عام وانتم بالف خير ورمضان كريم عليكوا ان شاء الله

نبدأ...............

انا هاكلمكم النهاردة عن موضوع مهم عند أغلب المبرمجين أو المهتمين بصناعة الالعاب بشكل عام وخصوصا لما يكون وصل لمرحلة حلوة فى البرمجة او فى التخصص اللى هو فيه الا وهو كيف اصنع او اخلق روح للعبة يعنى بمعنى ادق ازاى اخلى اللاعب يتأثر باللعبة يعنى توصل اللعبة الى قلب و مشاعر اللاعب و على ردات فعله وفى نفس الوقت تكون اللعبة بسيطة جدا وعلى فكرة الموضوع ده مناسب جدا للمبرمجين العرب.. لماذا ؟!........................................ لأن اغلب المبرمجين مستقلين لذلك لا يملكون المال او الميزانية لانتاج لعبة ضخمة فالموضوع ده مناسب فى الوقت الحالى حتى تنتشر شركات صناعة الالعاب فى الوطن العربى

ممكن يكون الموضوع صعب فى بعض الاحيان وممكن يكون سهل

انا النهاردة هاعرض عليكوا لعبة ممكن كتيير مننا مسمعوش عنها وهى the house بجزئيها
    اللعبة دى من اكتر العاب الرعب اللى مرت عليا مع انها لعبة بسيطة جدا يعنى اللعبة ما بتستخدم اى نمط جيم بلاى غير فقط الضغط على الاشياء عن طريق الماوس و فى نفس الوقت مع بداية اللعبة تحس انك متوتر حتى انا مقدرتش اكمل يعنى مجرد خلصت اول مرحلة اللى هى غرفة المعيشة بس
    رابط اللعبة
    http://www.sinthaistudio.com/thehouse2/
    فأنا انصحكم بتجربتها و تمعنوا فيها و فكر انك ممكن تعمل لعبة ايه تخلى اللاعب متأثر فيها او متعلق بها مش شرط تكون رعب ممكن تكون اى حاجة تانية

اتمنى ان تستفيدوا من الموضوع وشكرا

جميل ...... وفعلاً اهم حاجة فى الالعاب روحها......
    بالمناسبة ... انا مخلص لعبة The House .. الجزئين

ملك إنحصر وجوده فى مملكة خياله

كلام جميل ودة الى انا كونت بقولة فى مواضيع كثير اهم حاجة فى اللعبة هى الفكرة المميزة للعبة عن باقى الالعاب من نفس النوع
      -:| My Games |:-
      AfterEarth Online SOON

-:| Contact Us |:-
      Facebook Page :- NTStudio

اهلا بكم اخواني وانا نفسي والله ان الشباب العربي يحاول يطبق و يستفاد من غيره لان انا شايف شباب حلو في المنتدي يعني علي الاقل لعبة تطلع كدة من حد في المنتدي يبقي ليها صيت علي الاقل تبقي علي ios او android

يعمل...
        X