Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

صدقني ارمي الويندوز و جرب اللينكس اذا كانت عندك البرامج بطيئة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• صدقني ارمي الويندوز و جرب اللينكس اذا كانت عندك البرامج بطيئة

السلام عليكم
    اليوم و بعد محاولات مريرة استطعت تنصيب الهوديني على الللينكس و المفاجأة كانت ان البرنامج اشتغل بسرعة 10 اضعاف - و الله يمكن اكثر من ذلك - و استطعت و لاول مرة ان اجرب على كومبيوتري محاكي الدخان و النار الضخم و الهائل في هوديني و الذي يتطلب امكانيات هائلة من الكومبيوتر و كما قلت لكم اللينكس نظام رهيب من حيث السرعة حتى بنسخ المعلومات اللينكس اسرع من الويندوز و الاهم من ذلك انك راح تنسى هم الفيروسات و الانتي فيروس و صراحة يا شباب تجربة مثيرة و لكن ما اعرف اذا المايا شغال على اللينكس و لا لأ
    و ما النصر إلا من عند الله

اللينكس مفتري

طبعاُ انا لو حبيت اتكلم عن لينوكس هنضطر اننا ندخل في مقارنات ليس لمنتدي المايا اي شأن بها
    ولكني انا متأكد من انه هياخد حقه خلال 3 سنوات بالكتير (زجهة نظر ليس اكثر)
    وده طبعاً بعد فضيحة ويندوز فيستا وعدم اعتراف معظم شركات البرمجيات بيه وسبب الثغرات الامنيه
    وشهولة اختراقه
    وربننا يستر علي مايكروسفت في ويندوز سفن وشايف ان لينوكس بكل توزيعاته وخاصة الرد هات واخده حقها وشايف انها توزيعه لا بئس بها وانه منافس جيد للويندوز
    بس اللي اعرفه ان لينكس مش بيقبل غير البرامج الاصليه ومفيش حاجه اسمها تكريك برامج فيه
    اما اصلي والا لو غير كده مش هيتفتح
    انا مستغرب فعلاً ازاي الهوديني فتح معاك ياريت لو تجبلنا صوره
    وعلي فكره المايا بيشتغل ع الماك واللينكس كمان
    مشفتش اداؤه علي اللينكس ايه بس انا متاكد انه رهيب ومفيش وجه مقرنه بين اداء المايا علي اللينكس و اداؤه علي الويندوز
    بس في اعتقادي ان الويندوز هيكون نظام ابدي عشان الماكس لأن النظام الوحيد اللي بيتغل عليه الماكس هو الويندوز
    ومعظم مستخدمي الثري دي ماكسويه(وجهة نظر مش اكتر)

انا جربت توزيعة السوزي (الالمانيه) والماندريك (الفرنسيه)
      وعلي فكره اللي بيتهموا لينكس بصعوبته يبقي غلطان لأنه فعلاً اسهل من الوندوز واقوي منه واسرع منه ونظام الشبكات بتاعه مفتري جداً جداً والنت بتاعه مفهوش اي مشاكل بس عشان احنا اتفطمنا وعقولنا بقت اسيره لبيل جيتس وبرمجياته شايفين ان ويندوز اسهل دي مش دعايه للنظام لكنها (وجهة نظر)

الهوديني يوجد منه نسخة خاصة للينكس و يوجد لها كراك ايضا ولكن انا لم استخدمه و استخدمت نسخة الهوديني اللي بتعطي وترمارك و هي مجانية و ما في فرق الا بوجود وتر مارك و جودة قصوى hd في عملية الريندر

لو شوفت كراك المايا هتلاقي في ملف التعليمات طريقة الكراك للينكس وماك

انا اللي يخليني محولش للينكس الخوف من عدم توافر البرامج اللي الواحد بيشتغل بيها سواء كان في الجرافيك او علي العموم

بس فعلا نظام ممتاز .... بس يا حسام هل جربت الرندر هل فيه فرق ؟

Autodesk
          MAYA

فعلاً انا شايف تمسكنا بالويندوزضعفه في حماية حقوق الشركات

انا شايف ان فيه منافسه شرسه بين الركات سواء في نظم التشغيل او برامج البرمجه او برمجة قواعد البينات او حتي الجرافيكس والثري دي بس مش شايف ان البرامج المفتوجة المصدر ممكن تكون منافسهللبرامج المدفوعه الا لينكس

يا ريت لو حد جرب المايا مع للينكس يقولنا عامل ايه و الخصوص العمل في الفيوبورت
                .

The only way to get smarter is by playing a smarter opponent

الريندر اسرع من ويندوز بشكل ملحوظ لكن انا جربت ريندر لاشياء بسيطة يعني موشن بلور و ديبث اوف فيلد و كان فرق كبير من حيث الزمن فرق واضح جدا مع الويندوز العملية بطيئة و حتى مانترا كانت ما تبدا الا بالف يالله و يالله .
                  الشي الاهم من هيك انو لما حاولت اجرب المحاكي الجديد بهوديني البرنامج انطفا عند الفرام السابع يكمن لكن مع لينكس البرنامج حتى الان ولا مرة علق او انطفى

تمام انت كده شجعتني اجرب اللينكس.....

علي فكرة الريس ياسر كنت قرأت له موضوع قديم انه جرب اللينكس وقال انه مش هيشتغل الا بيه مع المايا.... بس هو دلوقتي شغال علي ويندوز.... اكيد فيه عنده كلام مفيد

Autodesk
                    MAYA

و الله يا ريت اللي عنده معلومات يفيدنا عن اللينكس انا لسه جديد و ما عرفت انصب الهوديني الا بالزور صراحة بس بالاخير اشتغل و الحمدلله كل شي تمام و البرنامج سريع و ميه ميه .

ممكن شرح ومعلومات عن كيفية التنزيل؟

اللينكس اسرع ... لانه مفتوح المصدر

و لكن اذا اردت المقارنه بين نظم التشغيل .. ستجد التالي :

رقم واحد الماك من حيث السرعه

و يليه اللينكس

و يليهم الويندوز

و لكن اسأل نفسك .. كم مره انزل برامج جديده التي تساعد على قوة عملي ..

اجرب و احذف برامج عديده متوفره للويندوز ..

و لكن للينكس .. صعب شويه

ممكن تجد برنامج و لكن ليس كما ادائه بالويندوز ..

انا شخصيا اذا توفرة لي برامج الويندوز باللينكس .. ساودع الويندوز بكل سرور ...
                          M A Y A ....... PacimaNTubE
                          HD YouTube MAYA TraininG

فعلا نظام اللينكس ممتاز وانا بقالي فترة بفكر اني اشتغل علية ولكني متردد علشان اكترية البرامج اللي باشتغل عليها مش هتشتغل علية

يوا ريت لو حد جرب المايا مع اللينكس يقولنا علشان على الاقل نعرف طريقة تركيب الكراك
                            سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
                            وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

تركيب الكراك مثل البي سي و الماك ..
                              M A Y A ....... PacimaNTubE
                              HD YouTube MAYA TraininG

يعمل...
                              X