Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كيفية عمل حبل

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كيفية عمل حبل

السلام عيلكم ورحمة الله وبركاته

ممكن اعرف ازاي اقدر اعمل حبل يتحرك ويتأثر بجسم معين

يعني مثلا انا عاوز اخالي شخصية تقوم بسد الحبل ولكن طبعا هيكون فيحاجة عاملة زي الترس علشان شد الحبل يكون سهل نوعا ما وفي نفس الوقت الحبل يكون بينه وبين الترس احتكاك

انا فكرت اني اعملها بالرجنج ولكن للاسف فشلت فيها خالص وبالزات عند نقطة التقاء الترس بالحبل او نقطة الاحتكاك

وانش اء الله الاقي الاجابة عندكم
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
    وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

شوف هنا ياحج ممكن يفيدك

برامج الثردي نفس المبدأ
    :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=189408

سبحان الله تذكرت الموضوع فقلت اعطيك اياه
      :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

الف شكر حبيبيي ابو مايا انا بحاول احاكيها عن طريق الكلوز syflex ويعتبر مسكت طرف الخيط وربنا يسهل واخلص التجارب على خير

وربنا يوفنقا جميعا

وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

المشاركة الأصلية بواسطة donjwan88 مشاهدة المشاركة
          الف شكر حبيبيي ابو مايا انا بحاول احاكيها عن طريق الكلوز syflex ويعتبر مسكت طرف الخيط وربنا يسهل واخلص التجارب على خير

وربنا يوفنقا جميعا
          احلى خيار عامة هو الكلوث سميولشن .. بس تذكر نقطة لو في حته او شوت قريب مظبتش معاك السيفلكس.... اي حد بيشوف الفديو "المُشاهد" مش لازم يعرف انت عملت ايه بالظبط في المشهد وعملتها ازاي .. يعني لو شوت قريب اوي والخيوط بتلف حوالين بعض والكلوث سميولشن مش هيظبط اوي ممكن تعملها يدوي او بأي طريقة ابسط اهم شئ توحي للمشاهد ان الدنيا طبيعية وبيس وخلاص
          يعني مش لازم يكون كل الشوتات ديناميك صرفه .. خلي الصعب او القريب او اللي في عيوب fake او rig اي طريقة كانت تخدع المشاهد وخلاص
          ه
          متابعينك ان شاء الله وياريت نشوف التجارب لما تخلص
          عشان نستفيد منك في السيفلكس

مشكور جدا حبيبي doctor3d على مرورك وعلى الرد وفعلا كلامك صحيح بس انا دلئما بحب اعرف الاساس وبعد كدة اعمل بقى اللي انا عاوزة ولكن حاليا هامشيها يدوي علشان عاوز اخلص المشهد في اسرع وقت

وغير كدة السايفلكس عمل معايا مشاكل وانا مش متعمق فيه

وربنا يوفقنا جميعا

وإن كانت مثل زبد البحر

مدونتي

يعمل...
            X