Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

( Shady Sobhy ) الفصل 1 التمرين 5

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ( Shady Sobhy ) الفصل 1 التمرين 5

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    ربنا يستر من التمرين ده
    جزى الله الادارة كل خير

رابط التمرين الرابع
    http://www.maxforums.net/showthread.php?t=135410
    Just For fun شجعني محمد ياسر
    فيه مشاكل في اليو تيوب
    من هنا
    او على اليو تيوب
    http://www.youtube.com/watch?v=u_lhKu6g2mI
    التمرين الخامس
    التخطيط :- من هنا

بإذن الله بكرة ابدا فيه في الماكس

رابط اليو تيوب
    http://www.youtube.com/watch?v=HgGcZ5rYEJI
    التعديل الأخير تم بواسطة shady sobhy; 22 / 12 / 2008, 02:28 PM.

بالتوفيق
    حط اى رابط غير zshare عشان مش بيشتغل عندى
    اسف على الازعاج
    http://heilschwingung.at/188e0

تخطيط جد متميز و سيمكنك من فهم المبدأ جيدا فقط إلعب بإقاع مجمل الحركة يعني الكرة الصغيرة تقفز مسافات مختلفة سيعطي ذالك أكثر حيوية للكرة فكر عل أنهما مختلفتان كذالك في الإقاع ، الكرة الصغيرة كأنها شخص خفيف و سريع و الكرة الكبيرة شخص ضخم و ثقيل الحركة هذا الإختلاف في الحركة سيعطي سناريو متميز و جذاب
      يوسف العكوشي

Y.mohamed والله اليو تيوب مش شغال عندي مش عارف اعمل ايه
        حركتوون تمااااااام فهمت اللي حضرتك تقصده وبإذن الله اعمل كده

هلا شادي صبحي ... سلام عليك كيفك .. ياولد شد حيلك
          بس بدي اسألك قلت انك بتذاكر وبتطبق مع المنتدى هذه الدروس .. على فكره .. انا تشغلني الدراسه بس قد ربما الحقكم ( هل يجوز الحق الدروس فيما بعد ؟؟؟)
          بايش تنصحني شادي ؟

<<<< <> >>>>

اهلا يا الحميدي طبعا ممكن تعمل كده بس هيكون عندك مشكلة مش سهلة وهي النقد وكمان وجودة الاخوة انت عارف ان ده اكثر استفادة من الدروس لانها نظرية ولكن التطبيق العملي بيكون مع كل تطبيق والنقد عليه
            تحياتي وليك ووفقك ربي لما يحبه ويرضاه

وصلت لغاية هنا
            مكتوب على اللافتة اللي في الارض احذر الحائط عالي

http://www.youtube.com/watch?v=XfEhqBm0S8I

جامد جدا
              مفيش تعليق
              ((((انتظر الخبراء)))))
              ايه البرنامج الى عملت بيه المخطط ال 2d
              الى فوق ؟
              http://heilschwingung.at/188e0

ايه الحلاوة دي يا واد يا شادي

ماشي يا عم ربنا يسهلك كده و نشوف فيلمك الكبير

ابقا ادعيلي كده و ربنا يوفقك في مشوارك اللي بدأته و توصل لـــ كل اللي تتنماه
                Our Services
                al3rabeya.com

اللهم اجعل نُطقنا
                ذكرا.. وصمتنا فكرا.. ونظرنا عبرا..
                ولا تجعلنا ممن أطال الأمل.. وأساء العمل.. وأكثر الجدل.. واجعلنا ممن سمع الحكمة فوعى.. وسمع القرآن فدنا.. واتبع الصراط فنجا

جميل أخي رائع لاكن أضن أنك بالغت قليلا في سكواش الكرة الضخمة ، مما أعطاها حركة غريبة في بعض الأحيان تبسيط الأمور من أهم أدوات الأنمطور ، فقط أضف قليل من السكواش ليس لحده الأقصى كذالك فكر على أنها كرة ضخمة ، إضافة إلى ذالك إذا أردنا أن ننتقد الفكرة ،في بادئ الأمر لم أتمكن من فهم الفكرة لأنك تريد أن تحسسنا أن الكرة الصغيرة خائفة و لم تستطع القفز و الكرة الكبيرة هي في موقف قوي لاكن نهايتك للقصة غير واضحة إذن لمعالجتك هذا الأمر ، لاتعقد نفسك و فكر ببساطة مطلقة المهم أن تكون الفكرة واضحة وضوح الشمس بتطبيقك طبعا لهذه المبادئ
                  يوسف العكوشي

جميــــــــــــــــل جدا أخي شادي
                    أذكر نفسي وزملائي فقط أن لا ننسى المبادئ التي درسناها سابقا
                    ونركز دائما على جودة العمل مهما كان صغيرا ودقيقا وقد لا يبدو للمشاهد
                    نحن نتعامل مع الكيرفات ولا نضعها مع التطبيق إذن لما لا نجعلها نظيفة .
                    خلاصة القول لنحاول جعل أعمالنا دقيقة الى أبعد حد نستطيع ذلك يعودنا
                    على إخراج عمال مميزة حقا .
                    بالتوفيق لي وللجميع
                    طاجين إسماعيـــــــــــــل

Y.mohamed ربنا يكرمك يا محمد والخبراء قاموا بالرد اهو برنامج التحريك توون بوم Toon Boom راااائع بمعنى الكلمة
                      M-designs ربنا يكرمك يا محمود باشا وربنا يوفقك انت كمان في مشوارك الطويل وترجع كده وانت رافع رسنا
                      شاكر مرورك العطر

حركتوون شكرا جدا جدا استاذ يوسف وفعلا انا حسيت ان مش عارف اوصل الفكرة وكمان سالت ناس عندنا في البيت طبعا مش بيعرفوا حاجة في التحريك بس ياعني كمشاهد وحسيت انها غامضة او سريعة
                      هو كل اللي انا عايز اقوله ان الكرة الصغيرة خائفة من الكرة الكبيرة ولما وصلت الكرة الصغيرة لنص الطريق اكتشفت ان الحائط مرتفع وبعدين كملت بسرعة اكبر من اللي كانت عليها في الاول ولما وصلت الكرة الكبيرة لها حاولت الكرة الكبيرة انها تخوفها صرخت الكرة الصغيرة في وجهها خافت الكرة الكبيرة من الصراخ وطلعت تجري

اسف على اللغة العامية بس مش بعرف اتكلم باللغة العربية كويس
                      وحضرتك طبعا عندك حق في الاسكواش وبإذن الله اقلله

شاكر اهتمامك

إسماعيل باشا شوفت اسمك خوفت

ربنا يكرمك على التذكير وبالفعل مرحلة تنظيف الكيرف من اهم وامتع المراحل

جاري التنظيف والرفع بعد تقليل الاسكواش

حركة جميلة أخي shady sobhy . لكن أرجوا أن تنتبة في الحركة الأولى إلى نزول الكرتان من المنحدر ثم تطبقها على الواقع .
                        لكن في الحركة الثانية لا أستطيع النقد لأنه تحريك كرتوني بسيط وهذا التحريك يرجع إلى المحرك إذ كان يريدة هكذا أم لا مع مراعات نوع التصميم .

حركة جميلة جدا ..

خذ بملاحظات الإخوة

واستمر .. متابعينك

nikiata جزاك الله خيرا استاذي ونقدك في محله شاكر مرورك الكريم
                            omarlatif ربنا يخليك يا استاذ عمر

http://www.youtube.com/watch?v=pASTJtAleBE

ده اخر تعديل عملته امبارح الصبح بس النت

جيد بكثير لاكن مازال هناك غموض في القصة أنا منك أجعل الكرة الصغير ترتد على الحائط ثلات مرات في حين ذالك الكرة الضخمة تقترب منها لتلتهمها في الأخير
                              كذالك أود أنبهك أن سكواش و ستريش للكرة الصغير مبالغ فيه لدرجة أنه غير طبيعي
                              لا تقل في نفسك أن درسنا هذا عن السكواش و الستريش يمنحك فرصة المبلغه فيه أهم شيئ فيه أننا نحس بعضوية الحركة و إنسيابتها عن طريق فكرة بسيطة وواضحة
                              فكر مليا و إسأل نفسك هل عمل واضح؟ إسأل أصدقائك و زملائك ،إذن فكر ببساطه ووضوح
                              حض سعيد
                              يوسف العكوشي

يعمل...
                              X