Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

(ipaltalk) الفصل 1 التمرين 1 _ 2

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• (ipaltalk) الفصل 1 التمرين 1 _ 2

السلام عليكم
    الاول احب ان اقول بجد جهد المنابر كبير كبير وربنا يجزيكم كل خير انا من زمان فى المنابر ولكن كان فى ظروف تمنعنى انى اشارك ولكن اليوم معاكم وان شاء الله اول تطبيق لى فى المدرسه مع العلم انى مش اول مره احرك ويارب شغلى يعجب
    التطبيق الاول العمله
    http://www.youtube.com/watch?v=3VxFfDwEYwE

Graph Editors

التطبيق الثانى: Ball
    http://www.youtube.com/watch?v=BbuY4fLqToY

Graph Editors

بداية قوية جدا اخي ipaltalk لن تحتاج الا الى تعديلات قليلة ليكون عملك كاملا .
    بالنسبة للعملة هي جيدة لكنها تتسارع بشدة في المنتصف وزع ذالك التسارع على البداية والنهاية لحركتها حتى لا تتسارع بحدة لكن التسارع على كل حال يجب ان يضل ضاهرا .
    بالنسبة للكرات العمل جيد الى حد بعيد واحيك على عملك النضيف من او محاولة .لكن فقط التوقيت سريع جدا 50 فريم قليلة جدا اجعلها بين 80 الى 100 فريم معقولة لكرة التنس .وزد في عدد القفزات وحافض على تسارع الكرة بشكل صحيح من خلال جعل مفاتيح الكيرف التي في الأسفل عند الأصطدام بالأرض حادة اكثر من هذا .لاحض هذا التطبيق لأحد الطلبة جيد جدا .

دروس فيديو عربية في الكركتر ريجنج
    دروس فيديو عربية في ال toon car rigging

الاول بشكر حضرتك وعلى متبعتك ليا بس فى شئ لو الكره التايمنج 100 مش ممكن تاخد اكثر من كل الوقت دا وتعد تنط كتير كده ليه علشان انا فى البدايه بشوف انا محتاج ايه والكره محتاجه منى ايه وبكره اقدر احسب التيمنج بتاع الكره اد ايه وهيحتاج لى كام نطه منى الحوار كل يا سيدى الفاضل انى محتاج اتوقع الكره الحقيقه واجعل كرتى مثلها وهو دا الى ان شاء الله اتمنه المدرسه تعرفو ونوصل ليه كلنا وعلى العموم يا استاذى الفاضل انا بعمل الكره من تانى وانا تحت امرك وفعلا سعيد ان حضرتك ادتنى رأيك الجميل .................شكرا

تطبيقك ممتاز أخي ipaltalk وعليك بملاحظة الأستاذ مجنون ريجنج

________________ اسف الاخ صاحب الموضوع رد على الموضوع بالمعرف بتاعي ______________
          ( لاننا في شركة واحدة )

ممتاز يا رااااشد واااصل يابني
          التعديل الأخير تم بواسطة shady sobhy; 04 / 12 / 2008, 04:54 PM.

السلام عليكم
            دا التعديل ويارب يكون فى نقط تانى انا فعلا من محبى النقد
            التطبيق الاول العمله

[YOUTUBE]pv7CoHPagMg[/YOUTUBE]

Graph Editors

التطبيق التانى الكره المطاطه تنس
            [YOUTUBE]t5gSVFLIP2Q[/YOUTUBE]

Graph Editors

Graph Editors الكره البلياردود

http://www.youtube.com/watch?v=pv7CoHPagMg

http://www.youtube.com/watch?v=t5gSVFLIP2Q

جيد جدا التطبيق الجديد اخي فقط هناك نقطة بسيطة تحتاج الى تعديلها وهو التناقص التنازلي للتوقيت بين كل ارتدادة والتي بعدها لاحض الأتدادة الأولى والتي تليها تقريبا متساوية .والرابعة تبدوا تستغرق وقت اكبر من الثالثة من خلال الكيرف طبعا وكالك البقية تبدو متقاربة كثيرا في مقدار التوقيت .يمكنك ان تزيد من ارتفاع الكرة لتستطيع ان توازي بين الوقت الصحيح والتناقص التدريجي لأن 100 فريم مخصصة تقريبا لوحد متر .
                بالنسبة للوقت من 80 الى 100 فريم طبعا ليس شيئ مطلق يجب التزامه فقط انا لا اعلم مستوى من اتعامل معه واسهل عليه الأمر من خلال اعطائه المجال العالم لعمل مشابه .ها التوقيت لا حضت انه مستعمل بشكل متكرر في اعمال طلبة animationmentor .
                شكرا لك على التوضيحات

السلام عليكم
                  كل عام وانتم بخير
                  الاول اخى الفاضل ريجين اجب اشكرك جدا جدا باهتمامك وبجد توجيهاتك مفيده جدا وانا اسف جدا انى معرفتش التزم بى 100 فريم او 80 ولكن بجد بجد انا فعلا لما بحرك فى المقام الاول بحرك باحساسى علشان اقدر اوصل الكره الطبيعيه ولكن اوعد حضرتك انى اعيد الترمين مره اخرا وان شاء الله المره القادمه صحيحه واسف مره تانى انى تعبت حضرتك معايا

لالا لاتعب ولا شيئ .كما قلت اخي اجعلها واقعية وحسب .نحن نتعامل مع اشخاص كثر هنا وقد لانعطي اشخاص حقهم او قد نخطئ في فهم وجهة نضرهم لأن الردود بعد مدة من الزمن تصبح اوتوماتيكية وتكرر ما قلته في كل مرة وها قد يكون بسبب الضغط وتشابه الأخطاء ولكنه ليس عذرا طبعا ولكن يحاول الأنسان ان يعمل ما يستطيع .عاودة مشاهدة عملك واكتشفت ان الكرتين لا يسقطان من علو واحد متر مقارنتا بقطرها لذالك لن تحتاج الكرة فعلا لكل ذالك الوقت لكن في اعتقادي انها ريعة بعض الشيئ حتى بهذا الأرتفاع .
                    اكرر هذا فقط مجرد وجهت نضر فنحن هنا لسنا اساتذة وطلبة بل فقط طلبة وطلبة بستثناء الأستاذ العكوشي الفرق بيننا فقط اننا اخترنا التجارب ولاحضنا اعمال لطلبة اخرين وخرجنا بنتيجة عامة حاولنا تبنيها في نقدنا .
                    ولكني اعتقد ان هذا الأشكال يمكن تفاديه في التطبيقات القادمة كلما كثر عدد الأعضاء القادرين على النقد العلمي والبناء ان شاء الله .

السلام عليكم
                      كل عام وانتم بخير
                      اخى الفاضل ريجنج والله بجد جو المنابر جميل ومشجع جدا وانا اسف جدا جدا تاخيرى عن اعادة التطبيق ولكن انا مسافر وارجو التماس العذر ليا بس وعد انى قادم مره اخرا واشكر ادارة المنابر على المجهود الرائع للمدرسه وان شاء الله فى تفوق على طول يارب عيد سعيد عليكم

السلام عليكم
                        كل عام وانتم بخير
                        وانا فعلا اسف على عدم استكمالى نعكم بى المدرسه ولكن كنت مسافر والحمد الله رجعت وعلى كل حال انا معاكم وان شاء الله بستمرار وهذا التطبيق الجديد وهو تعديل ارجو ان ينال اعجبكم

http://www.youtube.com/watch?v=olDonwUNFI4
                        Graph Editors

تمام ريص .

Im Very Merci Mr

يعمل...
                            X