Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مشكلة في الزيبرش:)

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مشكلة في الزيبرش:)

السلام عليكم

أخواني محتاج مساعدتكم

و لا تقولو لي المنتدى الغلط....لان منتدى الزيبرش نائم قليلا ...لن أجد جوابا .....الا بعد حين....

لما بدخل على Zmapper ..لكي اعمل normal map..بتطلعلي هذه الكتابة في الأسفل

أرجو الحل .....و شكرا مقدما.....تحياتي
    التعديل الأخير تم بواسطة IsmaiL R; 18 / 12 / 2009, 01:17 PM.

انت شغال على 3.1 ؟

المشاركة الأصلية بواسطة esamdrsh مشاهدة المشاركة
      انت شغال على 3.1 ؟
      نعم أخي....

اخى العزيز يؤسفنى انى اقوللك ان مشكلتك ملحاش حل غير انك تغير كارت الشاشه المشكله دى كانت بتحصل معايا على جهازى الاديم وكارت الشاشه اللى كان فيه كان Intel@Graphics 128,ومتحليتش الا لما جبت جهازى الجديد وهوا كور ديو تو وفيه اتين كارت شاشه واحد بلت ان وواحد اوت Nvidia 256 واللى بيدعم ال OpenGL وهى لغه برمجه مشتركه فى جميع انواع الجرافيك للاسف كروت الشاشه العاديه مبدعمهاش.ارجو انى اكون افتدك
        من انا فى الدنيا لو كنت
        رب لكلمات واحرف غناءُ
        فا انا قارب وسط سفنن لو سرت
        لصرت من دونهن هباءُ

I wish the X symmetry works when im shaving my shine

المشاركة الأصلية بواسطة TAMER81 مشاهدة المشاركة
          اخى العزيز يؤسفنى انى اقوللك ان مشكلتك ملحاش حل غير انك تغير كارت الشاشه المشكله دى كانت بتحصل معايا على جهازى الاديم وكارت الشاشه اللى كان فيه كان Intel@Graphics 128,ومتحليتش الا لما جبت جهازى الجديد وهوا كور ديو تو وفيه اتين كارت شاشه واحد بلت ان وواحد اوت Nvidia 256 واللى بيدعم ال OpenGL وهى لغه برمجه مشتركه فى جميع انواع الجرافيك للاسف كروت الشاشه العاديه مبدعمهاش.ارجو انى اكون افتدك
          شكرا اخي.....و لكن انا أستخدم الماكس....بالOpenGL Mode ....و تمام يعني ....ممكن اقتراحات اخرى....انا وجد نفس المشكلة في منتدى الزيبرش الرسمي ....لكن الحلول لم تنجح معي......في انتظاركم......

I think you have error in installing
            also even with me I can't work with Zmapper
            I think so
            Ammarkk
            Character & Creature Modeler
            My portfolio on cgsociety.org
            My portfolio on 3dtotal.com
            ammar_kk2000@yahoo.com
            ammar_kk2000@hotmail.com
            ammarkk2000@gmail.com

هل من الممكن ان تضع لى خطوات فى صورة
              1 2 3
              لما تفعله كى تحصل على هذا الخطأ ؟

اقصد من ذلك ان تضع لى الخطوات من بداية ان تفتح البرنامج الى ان تحصل على هذا الخطأ .
              عدم قدرتى على احداث نفس المشكلة عندى ,,, نتيجتها انى لن استطيع الاجابة على السؤال حتى لو كنت اعرف اجابته .

موضوع كرت الشاشة .. غريب قليلا ,,, هل من الممكن ان تضع مواصفات جهازك و نوع الويندوز ؟
              http://heilschwingung.at/188e0

المشاركة الأصلية بواسطة 3d_maya مشاهدة المشاركة
                I think you have error in installing
                also even with me I can't work with Zmapper
                I think so

thanks brother....but i don't think so....cos i reinstall it 2 times...nothing changed

المشاركة الأصلية بواسطة cyfer مشاهدة المشاركة
                  هل من الممكن ان تضع لى خطوات فى صورة
                  1 2 3
                  لما تفعله كى تحصل على هذا الخطأ ؟

اقصد من ذلك ان تضع لى الخطوات من بداية ان تفتح البرنامج الى ان تحصل على هذا الخطأ .
                  عدم قدرتى على احداث نفس المشكلة عندى ,,, نتيجتها انى لن استطيع الاجابة على السؤال حتى لو كنت اعرف اجابته .

موضوع كرت الشاشة .. غريب قليلا ,,, هل من الممكن ان تضع مواصفات جهازك و نوع الويندوز ؟
                  أوكي أخي سايفر....لحظات و اضع الطريقة التي اتبعتها...........و الله حيران في مسالة النورمال ماب هاذي......الله يبارك فيك

................................
                    التعديل الأخير تم بواسطة IsmaiL R; 18 / 12 / 2009, 01:11 PM.

اخى العزيز يؤسفنى انى اقوللك ان مشكلتك ملحاش حل غير انك تغير كارت الشاشه المشكله دى كانت بتحصل معايا على جهازى الاديم وكارت الشاشه اللى كان فيه كان intel@graphics 128,ومتحليتش الا لما جبت جهازى الجديد وهوا كور ديو تو وفيه اتين كارت شاشه واحد بلت ان وواحد اوت nvidia 256 واللى بيدعم ال opengl وهى لغه برمجه مشتركه فى جميع انواع الجرافيك للاسف كروت الشاشه العاديه مبدعمهاش.ارجو انى اكون افتدك
                      +1 .

للاسف يا كنج
                        كلام 3dmaya واضح انه صحيح جدا .
                        بحثت عن الموضوع فى zbcentral و نفس المشكلة وجدتها هناك و الحل المقترح "وهو ليس حل" ان تقوم بتحديث الدرايفر الخاص بالكارت .. فى الغالب انت قد قمت بذلك فعلا .
                        انا اسف لكن واضح ان المشكلة هى الكارت نفسه .
                        كارت 64 هذه الايام هو شىء من الماضى !
                        http://heilschwingung.at/188e0

شكرا اخواني ان شاء الله ىخذ كارت مناسبة.........تحياتي

والله المشكلة عندي كمان والله يعين بدنا كرت جديد وانا لما صارت معي المشكلة صرت على الماكس اجلب الموديل meduim quality وعلى الماكس باستخدام polybost وهو بلجن للماكس ارسم على التفاصيل وشفت الطريقة هاي ل moderler محترف من blur studio

حتى عندي لا تظهر menu البلجن وهذا اشي غريب شوي مع انو عندي zbrush 0.3

يعمل...
                              X