Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

احدى فصول مدرسة المنابر ( Moh Taia - برنامج Blender )

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• معلش استاذ محمد هسأل سؤال غبى شويه !!!!!!! ينفع اتعلم بلندر بس و اكون كويس فى التصميم و استطيع محاكاة اعمال معموله بالماكس و المايا و السينماا فور دى ؟؟؟

• و مش هنسى طبعاا برنامج الفوتوشوب او بديله الجيمب لصنع الخامات

• أخى ابن ياسين
        تطبيق موفق أخى
        على فكره أنا انتقلت للمايا يعنى من الممكن ألا استطيع اكمال الدروس لضيق الوقت فى تعلم البرنامج الآخر ولظروف الحياه من جهه اخرى
        ولكن اى استفسار فى اى وقت عن اى حاجه تخص البليندر أو المايا أنا تحت أمرك
        وربنا يوفقق

بالنسبه لسؤالك - لم أره الا الآن تقريبا كنا بنكتب فى نفس الوقت
        نعم البليندر قادر بمفرده على محاكاة أى شىء تفعله البرامج الأخرى
        والدليل ان مشروع الإنسان الألى الى كنا هانفذه فى نهاية هذا الفصل معمول على المايا أساسا
        و ما توفيقي الا بالله

• لماذا انتقلت للمايا مره اخرى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

• http://www.maxforums.net/showthread.php?t=68067

• انا عملت العمل العيان ده و عايز اشوف رايك و كمان انا عمرى ما اشتغلت على برامج تصميم اخرى و ده اول برنامج اتعلمه

• و العمل ده كمااااان

• على فكره أنا انتقلت للمايا يعنى من الممكن ألا استطيع اكمال الدروس لضيق الوقت فى تعلم البرنامج الآخر ولظروف الحياه من جهه اخرى
                  ولكن اى استفسار فى اى وقت عن اى حاجه تخص البليندر أو المايا أنا تحت أمرك
                  وربنا يوفقق

طب ليه ماتكملش المشوار انت السبب فى إن انا اتعلمت البرنامج ده و انا كنت ناوى اتعلم الماكس و لكن بسبب موضوعك عن البلندر غيرت رايي و مشيت معاااك و تيجى انت تسيبناه دلوقتى و تتعلم المايا ؟؟؟؟ و فى الآخر ديه حريتك و لكن انا عايز افهم السبب مش اكتر هل لان البلندر برنامج ضعيف و لا ايه بالظبط ؟؟ و اكيد فى سبب؟؟؟؟؟؟؟ و انا خايف اكون تقلت عليك شويه ؟؟؟

• السلام عليكم
                    أخى العزيز ابن يس
                    أعمالك جميله وواضح انك دخلت فى الماتيريال و الريندر و الإضائه (مجهود رائع)
                    المشكله مش فى البرنامج ابدا بالعكس البرنامج يوم عن يوم بيتطور وحاليا البرنامج هايل
                    المشكله فى ان انا وحيد يعنى مش لاقى حد بيهتم باللى أنا باهتم بيه
                    مش لاقى منبر اخش عليه الاقى حاجات و مواضيع جديده زى باقى الناس هنا
                    وده ساعات بيسببلى احباط كان ممكن يخلينى أسيب الجرافيك خالص
                    ولما طرحت الموضوع بتاعى تخيلت ان احنا ممكن نبقى كتير فى يوم من الأيام ونشجع بعض وحتى يمكن يبقى لينا منتدانا الخاص لكن تأتى الرياح بما لا تشتهى السفن كما يقال
                    ده السبب الوحيد الى خلانى عاوز اتعلم مايا من جديد وصدقنى أنا بحب البليندر زى ما بحب أولادى كده
                    ومقتنع بيه تماما وأتمنى ان ياتى اليوم الى ياخد فيه البرنامج ده حقه كباقى البرامج التجاريه
                    و ما توفيقي الا بالله

• أنت توقيعك و ما توفيقى إلا بالله !!!! لو فاكر كام واحد عمل فيلم احلام الفيله ؟؟؟ يعنى انت محتاج سته من الرجال و محتاج الفكره و الهدف لان تعلم بلا هدف مالوش لازمه ...
                      التعديل الأخير تم بواسطة إبن يس; 04 / 10 / 2006, 02:49 AM.

• أخى العزيز ابن يس
                        صدقنى أنا يشرفنى جدا أن يكون لى أخ بمثل هذه الروح الجميله
                        وان شاء الله نكمل مع بعض ولو احنا الإتنين فقط ورزقى ورزقك على الله
                        بالتوفيق أخى
                        و ما توفيقي الا بالله

• استاذ محمد .. احنا نقدر نجمع بعض ونطلب من الادارة تخصيص قسم خاص بالبليندر لكسب المزيد من الطلبة وتوسيع مجال هذا البرنامج الذي لم يأخذ حقه في منتدى المنابر ... انا رأيت عدة مواقع تهتم بالبليندر لكنها كلها باللغة الانجليزية ولم اجد موقع عربي واحد يحكي عنه .. سيكون منتدى المنابر السباق لهذه الخطوة العظيمة وخاصة بوجود معلم عبقري مثلك ... اصلاً المنابر سيخسر ان لم يفتتح قسم خاص بالبليندر ...

انا للأسف لا اعرف صاحب المنتدى ولا المدير العام او المشرف العام او التقنيين الذين من الممكن ان نوضح لهم اهمية هذا البرنامج الرائع وبالتالي يقومون بافتتاح قسم خاص فيه وبالتالي ايضاً يصبح لهذا القسم رواد وزوار وطلاب للعلم ويكون لهم ولنا الاجر والثواب لأننا افدناهم .. ومن كتم علماً الجمه الله بلجام من نار يوم القيامة .. ولا اظن ان الادارة ستعارض الفكرة الجديدة والبرنامج القوي والرائع والحديث .

بانتظار رأي الاعضاء ويا ريت الادارة تطلع على موضوعنا ومشاركاتنا وهذا الحوار المفيد ولعلنا نخرج بنتيجة ونتوصل الى انجاز جديد في منتدانا الرائع المنابر .

بكل الحب وتحياتي للجميع وشكراً لك استاذ محمد على كل شيء وشكراً لـ ابن ياسين

• السلام عليكم
                            أخى يوسف أنا من ساعه واحده بعثت الى أخينا ( أبو بدر ) وهو صاحب الموقع على فكره برساله نصها كالتالى :

السلام عليكم
                            أخينا الغالى أبو بدر
                            نتمنى من حضرتك انشاء منتدى خاص لبرنامج بليندر
                            http://blender.org/cms/Home.2.0.html
                            وهو برنامج مجانى لكن قوى للغايه تكلمت عنه فى هذا الموضوع
                            http://www.maxforums.net/showthread.php?t=68067
                            (هذا البرنامج ببساطه يتبنى وجهة نظر حضرتك فى الإبتعاد عن البرامج المقرصنه وما الى ذلك)
                            و لأن ذلك سوف يساعد كثيرا فى سرعة انتشار البرنامج فى العالم العربى
                            نظرا لأعتبار موقع حضرتك هو البيت الأول لكل مصمم عربى تقريبا
                            أنا على استعداد تام لتحمل مسؤلية الإشراف على هذا المنتدى وترجمة الدروس وعمل ورش عمل للمساهمه فى رفع شأن هذا البرنامج داخل العالم العربى
                            أو يتولى تلك المسؤليه اى أحد ترغبه حضرتك مع استمرار مساهماتى السابقه قائمه
                            ............................... أخى ابو بدر أنا والجميع نعلم أنك سباق لفعل الخير وكلنا أمل فى أن نحظى برعايه لهذا البرنامج تحت سقف منتداك

وكل عام و أنت بخير أخينا الغالى

من أخيك : محمد طايع

نأمل من الله أن يحدث ما نتمناه
                            ياريت يا يوسف ترسل له انت الآخر رساله عنوانها
                            السلام عليكم (بخصوص منتدى للبليندر)
                            وتكتب اليه ماتريد وكذلك يفعل أخى ابن يس وكل اخوتنا اللذين يرجحون الفكره

وطبعا يا يوسف ده فصلك وانت مش محتاج عزومه
                            و ما توفيقي الا بالله

• تسلملنا يا استاذ محمد ... الله يوفقك ويحفظك ويسعدك وميحرمناش منك

انا رايح اكتب رسالة للزعيم ابو بدر

• تم ارسال الرسالة

بانتظار اخونا الرائع ابو بدر
                                التعديل الأخير تم بواسطة يوسُف; 04 / 10 / 2006, 02:21 PM.

يعمل...
                                X